Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 10/11/20

10 Kasım 2020

Ruh Bulutsusu

Yıldızlar Olmadan Ruh Bulutsusu’nun Merkezi
Görsel & Telif: Jason Guenzel

Açıklama: Yakından çekilmiş bu kozmik görüntü, Ruh Bulutsusu‘nun derinliklerine bakıyor. IC 1871 olarak kataloglanmış yukarıdaki karanlık toz bulutları, parıldayan gazın parlak kenarları ile gösteriliyor. Teleskobun, yaklaşık 25 ışık yılı genişliğinde olan görüş alanı, çok daha büyük olan Kalp ile Ruh bulutsularının sadece küçük bir bölümünü gösteriyor. Tahminen 6.500 ışık yılı uzaklıkta yıldız oluşum bölgesi olan bölge, Samanyolu Galaksisi’nin Kahraman sarmal kolunda yer alıyor. Bu sarmal kol, Dünya’dan gökyüzüne bakıldığında Kraliçe Takımyıldızı’na doğru görülüyor. Tetiklenmiş yıldız oluşumuna bir örnek olan Ruh Bulutsusu‘ndaki yoğun yıldız oluşum bulutları, bölgedeki devasa genç yıldızların yoğun rüzgarları ve radyasyonu ile şekillenmiştir. Paylaşılan görselde yıldızlar, gaz ve tozdaki kargaşayı öne çıkarabilmek için dijital olarak kaldırılmıştır.

Yarının görseli: farklı renkte bir Ay