amatör bilim astronomi Bilime Amatörlerin Katkıları Ülkemizden yapılan ilk ötegezegen keşfi duyurulduğunda, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Biyoloji Bölümü öğretim üyesi arkadaşım Prof. Dr. Adnan ERDAĞ beni arayıp keşiften dolayı tebrik... Lyme Bakterilerinin İlginç Bölünme Yöntemi Spiroket bakterileri (spirochetes), sarmal yapıları ve dikkate değer uzunluklarıyla bilinirler. Spiroketler, diğer pek çok bakteri türüne kıyasla yaklaşık 50 kat daha uzundurlar. Bu uzunluk,... yüksel yılmaz Canlı Yayın: Bilim Kurgu Sohbetleri | Ş. Yüksel Yılmaz Pegasus yayınevinden çok yakın zamanda bir Türk bilim kurgu yazarı olan Ş. Yüksel Yılmaz'ın Halaskâr adlı romanı çıkacak. Daha önceki eserleri M4Y4 ve M4Y4... evrenin yaşı Gök Cisimlerinin Adlandırılması Neye Göre Yapılır? 2017'nin Şubat ayında gökbilimcilerden oluşan uluslararası bir ekip çarpıcı bir açıklama yapmıştı: Potansiyel olarak yaşanabilir olanları da içeren ve yakındaki cüce bir yıldızın yörüngesinde... Antimadde Nedir? Antimadde Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Önemli Bilgi Antimadde hakkında birçok hikaye anlatılıyor, peki gerçekte nedir? Dan Brown’ın Melekler ve Şeytanlar kitabını okuyan ya da kitaptan uyarlanarak çekilmiş olan filmi izleyenler Prof. Langdon’ın Roma'nın ortasında... debate tartışma safsata krauss dawkins Yanlış Hesaplara Doğru Anlamlar Biçmek Özellikle son zamanlarda, kıymetli Tevfik Uyar'ın da eseriyle birlikte, safsatalar (logical fallacy) daha geniş bir kitle tarafından bilinmeye başlandı. Aslında bu durum ilginçtir, çünkü...