Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 21/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

21 Temmuz 2020
APOD, NASA, GAG, Kelebek Bulutsusu, Gezegenimsi Bulutsu, DemirKelebek Bulutsusundaki Demir
Görsel & Telif: NASA, ESA, Hubble; Processing & License: Judy Schmidt

Açıklama: Yıldızlar, tırtıl gibi kendilerini kelebeğe dönüştürebilir mi? Tabii ki hayır ama söz konusu Kelebek bulutsusu olduğunda, durum kesinlikle öyle gibi duruyor. Kanat açıklığı yaklaşık 3 ışıkyılı ve tahmin edilen yüzey sıcaklığı 200,000 °C‘yi aşıyor olsa bile paylaşılan gezegenimsi bulutsu NGC 6302’nin merkezindeki ölmekte olan yıldız son derece sıcak hale geldi, görünür ve morötesi bölgede ışık saçarak parladı ancak yoğun bir toz simidi sebebiyle doğrudan görünemez hale geldi. Bu keskin yakın çekim, Hubble Uzay Teleskobu tarafından yapıldı ve karmaşık gezegenimsi bulutsunun etkileyici detaylarını, özellikle demir elementinden saçılan kırmızı renkle gösterilen ışığı vurgulamak amacıyla göstermek için tekrar işlendi. NGC 6302, yaklaşık 4000 ışıkyılı uzakta, Akrep (Scorpius) takım yıldızında yer almaktadır. Gezegenimsi bulutsular, Güneş benzeri yıldızların dış atmosferlerinden evrilir ve ne yazık ki genellikle 20.000 yıl içinde de kaybolurlar.

Astronomideki Büyük Tartışmalar: 2020: İnsanlık Dünya Dışı Yaşamı Nasıl Keşfedecek?
Yarının Görseli: Açık Alan

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC