EvrenAstronomiKozmolojiPopüler Bilim

Kozmoloji Dersleri – 4: Evrenin Yaşı Nasıl Hesaplanır?

Geçen hafta üçüncüsünü yaptığımız, toplamda 6 haftadan oluşacak olan kozmoloji (evren bilim) derslerimize bu hafta dördüncüsüyle devam ediyoruz.

Canlı yayın adresi: Kozmoloji Dersleri – 4: Evrenin Yaşı Nasıl Hesaplanır?
Kozmoloji nedir: Kozmoloji (Evren Bilim) Nedir?
Müfredat için: Kozmoloji Dersleri Başlıyor!
Ders – 1: Kozmoloji Nedir? Işık ve Uzaklıklar
Ders – 2: Kozmoloji Dersleri – 2: Genişleyen Evren ve Hubble Parametresi
Ders – 3: Kozmoloji Dersleri – 3: Karanlık Madde ve Evrenin Geometrisi

4. Dersin İçeriği

17 Mayıs Pazar günü saat 21:00 itibariyle dersin odak konusu evrendeki evrenin yaşının nasıl hesaplandığı olacak. Yayın bir ila bir buçuk saat sürecek.

Yayını her yaştan takip edenler olduğu için, mümkün mertebe her kesime hitap edecek düzeyde bir anlatım tercih ediyoruz. Lakin zaman zaman konunun size basit ya da karmaşık geldiği bölümler olabilir. Konunun işlenişini basitten, kapsamlıya doğru ele alacağız. Böylelikle her bilgi birikiminden kişinin yayından maksimum faydayı sağlamasını hedefliyoruz.

Sorular

Sorular ilk derse göre daha farklı bir şekilde alınacak. Konunun belirli bir kısmı anlatıldıktan sonra duraksayacak ve anlatılan kısma kadar olan soruları alıp, yanıtlandırıp devam edeceğiz. Tekrar belirtmekte fayda görüyoruz: Eğer konu dışında (her ne kadar kozmolojiyle ilgili olsa da), o an anlatılanlar dışında, bir soru gelirse bunu ne yazık ki konuyu saptırmamak amacıyla cevaplayamayacağız.

Merak ettiğiniz tüm soruların konularını kapsayan bir müfredat hazırladık. Dolayısıyla ilgili sorunun konusunu beklemenizi, sorunuzu bu ilgili yerde sormanızı bekliyor olacağız. Çünkü kimsenin sorusuna yanıt vermemezlik etmek istemiyoruz, konu dışına çıkıldığında da akış bozulup zaman uzadığı için, böyle bir yola gitmek zorundayız.

Anlayışınız ve ilginiz için teşekkür ediyor, sizleri yayınımıza bekliyoruz.

Rasyonalist Ekibi adına Ögetay Kayalı

Etiketler
Daha Fazla Göster

Ege Üni. Astronomi bölümünden birincilikle mezun olup, ilgili bölümde teorik kozmoloji üzerine bir yıl yüksek lisans yaptıktan sonra, İzmir Biyotıp ve Genom Enstitüsünde (iBG'de) Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünde yüksek lisansa geçiş yaparak bir yıl da burada lazerlerle, biyofotonik laboratuvarında optik görüntüleme üzerine çalışmalar yapmıştır.