APOD/NASA: Jüpiter’deki Parıltı

17 Eylül 2021

Jüpiter’deki Parıltı

Görsel Telif: T. Humbert, S. Barré, A. Desmougin & D. Walliang (Société Lorraine d’Astronomie), Astroqueyras

Açıklama: Jüpiter’de bir parıltı gözlemlendi. Birkaç gün önce, Güneş sistemimizin en büyük gezegenini izleyen birkaç grup, iki saniyelik uzun bir ışık patlaması gözlemledi. Bu tür parlamalar daha önce de görülmüştü. Bunlardan en ünlüsü, 1994’teki bir dizi çarpışma patlamasıydı. Ardından, Shoemaker-Levy 9 kuyruklu yıldızının parçaları Jüpiter’e çarparak aylarca süren karanlık lekeler oluşturmuştu. O zamandan beri, Jüpiter’de en az yedi çarpışma kaydedildi. Bunların çoğu amatör astronomlar tarafından keşfedildi.Paylaşılan videoda, Dünya’nın atmosferindeki değişimler, aniden, merkezin hemen solunda parlak bir flaş göründüğünde Jüpiter’in görüntüsünün parlamasına neden oluyor. Sağda Io ve gölgesi görülüyor. Jüpiter’e neyin çarptığı muhtemelen hiçbir zaman bilinemeyecek, lakin Güneş sistemi hakkında bildiklerimizi düşünürsek, geçen bir kuyruklu yıldız ya da gök taşından kopan bir kaya veya buz parçası -belki de bir otobüs boyutunda- olabilir.

Yarının görseli: Rubin’in Galaksisi