Popüler BilimMatematikOlasılık ve İstatistik

Şaşırtıcı Doğum Günü Problemi

23 kişilik bir sınıfta, aynı doğum gününe sahip en az iki kişi bulunması olasılığı yaklaşık %50’dir. 70 kişi için bu olasılık %99.9’a çıkar. Bu durum algılarımıza oldukça ters bir durum olduğundan, bazen kafa karışıklığına, bazen de şüphelere yol açar. Bu videoda bu problemin hem simülasyon çözümünü hem de matematiksel çözümünü ele alıyoruz.

Anlatıcı: Ögetay Kayalı Biyografi: Rasyonalist kurucu, editör ve kıdemli yazar. NASA’nın APOD platformunda görevli olmak üzere, Michigan Tech. Üniversitesinde araştırma görevlisi olarak Astrofizik üzerine doktora yapmaktadır. Ege Üni. Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümünden birincilikle mezun olduktan sonra bir yıl kozmoloji üzerine yüksek lisans, ardından bir yıl da İzmir Uluslararası Biyotıp ve Genom Merkezinde Moleküler Biyoloji ve Genetik üzerine yüksek lisans yapmıştır.

Wikipedia: Doğum günü problemi – https://en.wikipedia.org/wiki/Birthda…