Popüler BilimBiyolojiBotanikCanlılıkYaşam

Salyangoz “Greta” İle Tanışın!

Bir grup bilim insanıyla birlikte çalışan amatör araştırmacılar, yeni bir salyangoz keşfetti ve salyangoza “Craspedotropis Gretathunberga” ismi verildi. Borneo’nun tropikal yağmur ormanlarında yaşayan caenogastropod (deniz salyangozu), ismini iklim aktivisti Greta Thunberg‘den alıyor.

Taxon Expeditions’ın salyangoz uzmanı ve kurucularından biri olan Dr. Menno Schilthuizen, keşfedilen salyangozun, kuraklığa, aşırı sıcaklara ve ormanların tahribine karşı oldukça hassas olan bir grup kara salyangozu olan caenogastropodlara ait olduğunu belirtiyor.

Bu salyangoz ailesini, nehir kıyısının yanındaki dik bir yamacın altında, Kuala Belalong Saha Çalışmaları Merkezi’ne çok yakın bir yerde taş döşeli bitkilerin yeşil yaprakları üzerinde yiyecek ararken bulduk.”

Araştırmacılar, genç iklim aktivisti Greta Thunberg’in adından esinlenerek salyangoza Craspedotropis Gretathunbergae adını vermek istedi çünkü tropik yağmur ormanlarında yaşayan caenogastropod salyangozları iklim değişikliğinin yanı sıra daha sık görülen kuraklıklara ve aşırı sıcaklara karşı oldukça hassas.

Yeni türün ilk üyesini bulan amatör bilim insanı J.P. Lim, bu salyangozun adını koyarken Greta Thunberg’den esinlendiklerini çünkü nedeni biz olmasak da iklim değişikliği ile ilgili taşın altına elimizi koymamız gerektiğini söylüyor. Bunun her kuşaktan insanın, Greta’ya yardım sözü niteliğinde olduğunu da ekliyor.

Ekip ayrıca, Greta Thunberg’in bu türe adını vermekten mutluluk duyacağını da söylüyor. Bilim insanları, bu adlandırmanın Taxon Expeditions ekibinin çevre savunucusu onuruna ilişkin yaptığı ilk adlandırma olmadığını söylüyor.

“2018’de ünlü aktör ve iklim aktivisti Leonardo DiCaprio’nun adını yeni bir böcek türüne verdik. Sayın DiCaprio, bu onuru kabul etmek için geçici olarak böceğin fotoğrafını Facebook profil fotoğrafı yaptı. ”

Canlı canlı görmek için;

Çeviri: Gamze Korkmaz

Referans:
Video Referansı:

Gamze Korkmaz

Rasyonalist çevirmen. Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Mütercim Tercümanlık lisans öğrencisi.