APOD/NASA: Akrep’teki Kara Kule

15 Temmuz 2021

Scorpius

Akrep’teki Kara Kule

Görsel Telif: Veri – Martin Pugh İşleme – Rocco Sung

Açıklama: Araknolojik takımyıldız Akrep’in kuyruğu boyunca kalabalık bir yıldız alanı görülmekte. Bu tozlu kozmik bulut, kimilerine uğursuz bir kara kulenin görüntüsünü çağrıştırmakta. Aslında, yıldızları oluşturmak için çöken toz ve moleküler gaz kümeleri, karanlık bulutsunun içinde gizlenebilir. Bu mükemmel teleskop görüntüsünde yaklaşık 40 ışık yılı boyunca uzanan bir yapıdır. Kuyruklu yıldız küresi olarak bilinen bulut, NGC 6231’deki çok sıcak yıldızların OB birlikteliğinden (OB association) kaynaklanan yoğun morötesi ışınımla şekilleniyor. Aynı zamanda bu enerjik morötesi ışık, kürenin etrafındaki hidrojen gazının kırmızımsı parıltısına da güç sağlıyor. Toza gömülü olan sıcak yıldızlar, mavimsi renkte yansıma bulutsuları olarak görülebilirler. Kara kule NGC 6231 ve diğer bulutsular yaklaşık 5000 ışık yılı uzaklıkta yer alıyor.

Yarının görseli: uzaydaki pikseller