APOD/NASA: Leonard Kuyrukluyıldızı Tanıtımı

21 Kasım 2021

Leonard

Leonard Kuyrukluyıldızı Tanıtımı

Görsel Telif: Dan Bartlett

Açıklama: İşte kuyrukluyıldız Leonard. C/2021 A1 (Leonard) kuyrukluyıldızı, Ocak 2021’de Mars‘ın yakınından geçerken soluk bir leke olarak keşfedildi. Dev buz topunun yörüngesi, bu devi iç Güneş sistemine götürecek. Ocak 2022’nin başlarında Güneş’in etrafında dönmeden önce, Aralık ayında hem Dünya‘nın hem de Venüs‘ün yakınından geçecek. Kuyrukluyıldızları tahmin etmek çok zor olsa da, bazı tahminler Leonard’ın Aralık ayında çıplak gözle görülebilecek kadar parlak olacağını söylüyor. Leonard kuyrukluyıldızı, bir haftadan biraz daha uzun bir süre önce yeşil tonlarındaki koması ve uzun kuyruğu ile yakalandı. Paylaşılan görsel, orta büyüklükte bir teleskoptan alınan 62 görüntünün birleşimidir. Bir dizi poz kuyrukluyıldızı takip ederken diğer dizi arka plandaki yıldızları takip etmiştir. Pozlamalar, ABD’nin Kaliforniya eyaletindeki June gölü yakınlarından Doğu Sierra dağları üzerindeki karanlık gökyüzünden kaydedildi. Kuyrukluyıldız aralık ayının ortasında Dünya‘nın yakınından geçtikten kısa bir süre sonra, kuzeyden güneye doğru kayacak.

APOD Editörü (RJN) Pazartesi Çevrimiçi: NASA’nın en iyi uzay görselleri (& videoları)