Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 02/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

2 Temmuz 2020
200702 The Galaxy the Planet and the Apple Tree Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) - 02/07/20Galaksi, Gezegen ve Elma Ağacı
Görsel & Telif: Kristine Richer

Açıklama: Yaşlı Astronom’un Samanyolu, huzur verici gökyüzünde bir yay çiziyor. Soluk, dağınık yıldız parıltısına karşı, galaksinin çekirdeğinden uzanan kozmik toz bulutlarının karanlık açıklıklarını takip edebilirsiniz. Bunlar, ufkun üzerinde neredeyse güneydeki, görselde sağda bulunan parlak yıldız Antares’e doğru ilerliyorlar.  Alaca karanlıktaki en parlak ışık kaynağı ise Jüpiter. Kameranın bakış açısından, ön plandaki bir ağacın (bir elma ağacının) dalından sarkıyor gibi görünüyor. Bu sakin deniz manzarası, 16 Haziran’da Dover, Nova Scotia’da, takipli ve takipsiz pozlarla çekildi.

Yarının görseli: Uzaydaki Pikseller

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC