KozmolojiAstronomiEvren

Kozmoloji Dersleri – 6: Görelilik Kuramları ve Kara Delikler

Geçen hafta beşincisini yaptığımız, toplamda 6 haftadan oluşacak olan kozmoloji (evren bilim) derslerimizi bu hafta sonlandırıyoruz!

Canlı yayın adresi: Kozmoloji Dersleri – 6: Görelilik Kuramları ve Karadelikler
Kozmoloji nedir: Kozmoloji (Evren Bilim) Nedir?
Müfredat için: Kozmoloji Dersleri Başlıyor!
Ders – 1: Kozmoloji Nedir? Işık ve Uzaklıklar
Ders – 2: Kozmoloji Dersleri – 2: Genişleyen Evren ve Hubble Parametresi
Ders – 3: Kozmoloji Dersleri – 3: Karanlık Madde ve Evrenin Geometrisi
Ders – 4: Kozmoloji Dersleri – 4: Evrenin Yaşı Nasıl Hesaplanır?
Ders – 5: Büyük Patlama ve Kozmik Mikrodalga Arkaplan Işınımı (CMB-R)

6. Dersin İçeriği

31 Mayıs Pazar günü saat 21:00 itibariyle dersin odak konusu görelilik kuramları, bunların testleri ve karadelikler olacak. Yayın bir ila bir buçuk saat sürecek.

Yayını her yaştan takip edenler olduğu için, mümkün mertebe her kesime hitap edecek düzeyde bir anlatım tercih ediyoruz. Lakin zaman zaman konunun size basit ya da karmaşık geldiği bölümler olabilir. Konunun işlenişini basitten, kapsamlıya doğru ele alacağız. Böylelikle her bilgi birikiminden kişinin yayından maksimum faydayı sağlamasını hedefliyoruz.

Sorular

Sorular ilk derse göre daha farklı bir şekilde alınacak. Konunun belirli bir kısmı anlatıldıktan sonra duraksayacak ve anlatılan kısma kadar olan soruları alıp, yanıtlandırıp devam edeceğiz. Tekrar belirtmekte fayda görüyoruz: Eğer konu dışında (her ne kadar kozmolojiyle ilgili olsa da), o an anlatılanlar dışında, bir soru gelirse bunu ne yazık ki konuyu saptırmamak amacıyla cevaplayamayacağız.

Merak ettiğiniz tüm soruların konularını kapsayan bir müfredat hazırladık. Dolayısıyla ilgili sorunun konusunu beklemenizi, sorunuzu bu ilgili yerde sormanızı bekliyor olacağız. Çünkü kimsenin sorusuna yanıt vermemezlik etmek istemiyoruz, konu dışına çıkıldığında da akış bozulup zaman uzadığı için, böyle bir yola gitmek zorundayız.

Anlayışınız ve ilginiz için teşekkür ediyor, sizleri yayınımıza bekliyoruz.

Rasyonalist Ekibi adına Ögetay Kayalı

Etiketler

Rasyonalist kurucu, editör ve yazar. Michigan Tech. Üniversitesi Fizik bölümünde araştırma görevlisi olarak doktorasını yapmaktadır. Öncesinde Ege Üni. Astronomi bölümünden birincilikle mezun olup burada bir yıl kozmoloji üzerine yüksek lisans yapmıştır. Ayrıca İzmir Biyotıp ve Genom Enstitüsünde, Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünde bir yıl yüksek lisansını gerçekleştirdiği sırada lazerli biyofotonik görüntüleme teknikleri üzerine çalışmalarda bulunmuştur.
Kapalı