Popüler BilimAmatör AstronomiAstrofizikAstronomi

Karanlık Madde ve Karanlık Enerji | Brian Clegg

Karanlık madde ve karanlık enerji, evrenin bilim insanlarına sorduğu en zor ve en tuhaf bilmecelerden biri. Gündelik hayatta tecrübe ettiğimiz bizi oluşturan maddeler, evrenin yalnızca %5’ini oluşturuyor. Geri kalan %95’i ise, dolaylı etkilerini gözleyerek, teorilerimiz aracılığıyla yorumluyor ve anlamaya çalışıyoruz. Bilim insanları evrenin bu anlaşılamayan, kayıp, gizemli kısmına “karanlık madde vekaranlık enerji” adlarını veriyor.

Rasyonalist ailesi olarak, kuruluşumuzdan bu yana Türkçe literatürü pek çok farklı konuda zenginleştirmek adına gece gündüz çalışıyoruz. Brian Clegg’in “Dark Matter & Dark Energy: The Hidden 95% of the Universe” isimli kitabını Türkçeleştirerek, bu çalışmalarımıza bir yenisini eklediğimizi sizlere duyurmaktan büyük bir mutluluk ve heyecan duyuyoruz!

Say yayınlarından çıkan “Karanlık Madde ve Karanlık Enerji” isimli kitap, Rasyonalist editör ve kıdemli yazar Ege Can Karanfil’in, Say yayınları editörü Sinan Köseoğlu ile birlikte çevirdiği bu eser, yalnızca karanlık madde ve karanlık enerji konusunu değil, astronomi ile modern fizikteki pek çok konsepti kapsamlı şekilde inceliyor.

Karanlık madde ve karanlık enerji konusunda, Türkçe literatüre değerli bir katkı sağlayan çalışmamıza aşağıdaki adreslerden ulaşabilirsiniz:

Say Yayınları: https://saykitap.com/karanl%C4%B1k-madde-ve-karanl%C4%B1k-enerji
İstanbul Kitapçısı: https://www.istanbulkitapcisi.com/kitap/karanlik-madde-ve-karanlik-enerji-kitabi-brian-clegg
DR: https://www.dr.com.tr/Kitap/Karanlik-Madde-ve-Karanlik-Enerji-Evrenin-Gizemli-95i-Uzerine/Bilim/Populer-Bilim/urunno=0001902972001
BKM Kitap: https://www.bkmkitap.com/karanlik-madde-ve-karanlik-enerji

Rasyonalist anonim hesabı. Eskiden Rasyonalist üyesi olup ayrılan ya da dışarıdan yazı gönderenlerin içerikleri ile Rasyonalist ekibinin duyuruları yer almaktadır.