APOD/NASA: Lucy Sekiz Asteroide Fırlatıldı

20 Ekim 2021

Lucy Sekiz Asteroide Firlatildi APOD/NASA: Lucy Sekiz Asteroide Fırlatıldı

Lucy Sekiz Asteroide Fırlatıldı

Görsel Telif: John Kraus

Açıklama: Bu görevde neden Jüpiter’e kadar gidildi ama Jüpiter ziyaret edilmedi? Lucy’nin planı, Güneş sistemimizin kökeni hakkında, Juno’nun şu an yörüngesinde döndüğü Jüpiter’de bulunabilecek olanlardan farklı ipuçlarını takip etmektir. Jüpiter o kadar büyük bir gezegendir ki, kütleçekimi Güneş’in etrafında dönen çok sayıda asteroidi yakalar. Bu istilacı asteroidleri, Güneş Sistemimizin her yerinde oluştu ve bazıları milyarlarca yıldır orada kapana kısılmış olabilir. Bu istilacı asteroidlerin yakınında uçmak, onları erken Güneş Sistemimiz hakkında muhtemelen benzersiz ipuçları taşıyan fosiller olarak incelemeyi sağlar. Adını, ünlü bir şarkıdan esinlenerek isimlendirilen ünlü bir fosil iskeletinden alan Lucy’nin 2025’ten 2033’e kadar sekiz asteroidi ziyaret etmesi planlanıyor. Lucy’nin fırlatılışı geçen hafta Cape Canaveral, Florida, ABD’de güçlü bir Atlas V roketinin yansımayla birlikte görüntülendi.

Yarının görseli: çoğunlukla zararsız