Gündem
Trend

Göktaşı Video Kayıtlarınızla Bilime Katkıda Bulunabilirsiniz!

Geçtiğimiz gün birçok ilden gözlenen göktaşı olayı ile ilgili, ülkemizin önde gelen meteor çalışmalarını yürüten, Rasyonalist’e de manevi olarak sayısız katkıda bumuş, Ozan Ünsalan hocamızın bu konuda sizlere önemli bir çağrısı var.

Ozan Ünsalan Göktaşı Duyuru
Adres: https://twitter.com/UnsalanOzan/status/1265766600013164544
Bu tür olaylarda, net bir düşme raporu olmadığı zaman, göktaşının güzergahını belirleyebilmek adına çeşitli görüntü kayıtlarına ihtiyaç duyuluyor. Çeşitli yerlerden gelen raporlar sayesinde göktaşının hangi doğrultudan atmosfere girdiği ve olası olarak nerelere parçalarını bırakmış olabileceğini anlamak mümkün. Bu nedenle görüntü kayıtları önem arz ediyor.

Eğer şu illerden birindeyseniz ve elinizde göktaşına dair görüntü kayıtları varsa, Ozan Ünsalan hocamız bu kayıtların kendisine ulaştırılmasını sizlerden rica ediyor. Böylelikle siz de ülkemizde yapılacak önemli bir bilimsel araştırmaya katkıda bulunarak çorbada tuzunuzun bulunmasını sağlayabilirsiniz.

İller: Muş, Bitlis, Bingöl, Ağrı, Erzurum, Kars, Artvin, Rize, Trabzon, Giresun, Erzincan
İletişim: physicistozan@gmail.com

Etiketler

Rasyonalist kurucu, editör ve yazar. Michigan Tech. Üniversitesi Fizik bölümünde araştırma görevlisi olarak doktorasını yapmaktadır. Öncesinde Ege Üni. Astronomi bölümünden birincilikle mezun olup burada bir yıl kozmoloji üzerine yüksek lisans yapmıştır. Ayrıca İzmir Biyotıp ve Genom Enstitüsünde, Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünde bir yıl yüksek lisansını gerçekleştirdiği sırada lazerli biyofotonik görüntüleme teknikleri üzerine çalışmalarda bulunmuştur.