Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 03/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

3 Temmuz 2020
APOD - GAG - 200703Lynds Karanlık Bulutsusu 1251
Görsel & Telif Ara Jerahian

Açıklama: Lynds Karanlık Bulutsusu’nda (LDN‘de) yeni yıldızlar oluşuyor. Yaklaşık 1.000 ışık yılı uzaklıkta ve Samanyolu Galaksimizin düzleminin üzerinden sürüklenmekte olan bu tozlu moleküler bulutlar, Cepheus flare bölgesinine doğru bir karanlık bulutsu kompleksinin bir parçası. Spektrum boyunca yapılan astronomik keşifler, ışığı engelleyen bu yıldızlararası bulutların içerisinde yeni oluşan yıldızlardan kaynaklı enerjik şokları ve fırlatmaları ortaya koydu. Buna bu keskin görseldeki kırmızı parlamasıyla ortaya çıkan Herbig-Haro cisimleri de dahil. Ayrıca bu tozlu ortamın ardında, arka planda gizlenmiş uzak galaksiler de yer alıyor. Bir arka plan teleskobu ve geniş bant filtrelerle çekilen bu göz alıcı görsel, gökyüzünde yaklaşık iki dolunaylık ya da LDN 1251’in tahmin edilen 17 ışık yılı genişliği boyunca uzanıyor

Yarının görseli: Mezosferde Buluşmak

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC