APOD/NASA: Kuzey Amerika ve Pelikan

16 Eylül 2021

kuzey amerika ve pelikan APOD/NASA: Kuzey Amerika ve Pelikan

Kuzey Amerika ve Pelikan

Görsel Telif: Andrew Klinger

Açıklama: Güzel gezegenimizin hayranları bu kozmik bulutların şeklini tanıyabilir. Solda, karanlık, belirsiz toz şeritleri ile dış hatları çizilen parlak emisyon, bir kıtaya benziyor gibi duruyor. Bu sebeple, NGC 7000 olarak kataloglanan emisyon bölgesine Kuzey Amerika Bulutsusu adı verilmekte. Sağda, Kuzey Amerika Bulutsusunun doğu kısmının hemen yanında, kuşa benzeyen görüntüsü sebebiyle Pelikan Bulutsusu denilen IC 5070 görülmektedir. Bu iki parlak nebula, 1500 ışıkyılı uzaktadır yani neredeyse Avcı bulutsusu kadar yakındır ve aynı büyük ve karmaşık yıldız oluşum bölgesinin bir parçasıdır. Bu mesafede, 3 derecelik geniş görüş alanı 80 ışıkyılını kapsayacaktır. Bu titizlikle hazırlanmış kozmik portre, parlak iyonizasyon cephelerini ve atomik hidrojen, kükürt ve oksijen gazından gelen karakteristik parıltıyı vurgulamak için birleştirilmiş dar bant görüntüleri kullanır. Bu bulutsular karanlık bir yerden dürbünle görülebilir. Kuğu takımyıldızındaki parlak yıldız Deneb’in kuzeydoğusuna bakın.

Yarının görseli: Lynds Karanlık Bulutsusu