APOD/NASA: Avcı Bulutsusu: Hubble Görüntüsü

29 Haziran 2021

M42 Avcı

Avcı Bulutsusu: Hubble Görüntüsü

Görsel Telif: NASAESAHubble Miras Arşiviİşleme: Francisco Javier Pobes Serrano

Açıklama: Avcı Bulutsusu gibi az sayıda kozmik manzara hayal gücünü canlandırabilir. M42 olarak da bilinen bulutsunun parıldayan gazı, sıcak genç yıldızları çevreliyor. Bu yıldızlar, sadece 1500 ışık yılı uzaklıkta bulunan muazzam bir yıldızlararası moleküler bulutun kenarında yer alıyor. Avcı Bulutsusu en yakın büyük yıldız oluşum bölgesi olduğundan yıldızların parçalı olarak nasıl doğduklarını incelemek için en iyi fırsatlardan birini sunuyor. Aynı zamanda bulutsunun enerjik yıldızları, görüşümüzü engelleyebilecek olan örtücü gaz ve toz bulutlarının da savrulup gitmesine neden oldu. Bu sayede yıldız doğumu ve evriminin devam eden aşamalarına bakmamızı sağladı. Avcı Bulutsusu’nun paylaşılan görseli, Hubble Uzay Teleskobu tarafından alınan veriler kullanılarak oluşturulmuş bu zamana kadarki en keskin görüntülerden biridir. Avcı Bulutususu’nun tamamı yaklaşık 40 ışık yılı genişliğindedir ve Güneş’imiz ile birlikte galaksimizin aynı sarmal kolunda bulunur.

Yarının görseli: ilk yıldızlar