APOD/NASA: Samanyolu Boyunca

3 Temmuz 2021

Sütlü Yol

Samanyolu Boyunca

Görsel Telif: Rolf Weisenfeld

Açıklama: Samanyolu boyunca yürüyemezsiniz. Ancak gene de, karanlık bir gökyüzü altında onu keşfe çıkabilirsiniz. Karanlık ve Ay’ın olmadığı bir gecede gökyüzünde kavis çizen galaksimiz, soluk bir şekilde parıldayarak gökyüzünde bir yol gibi görünüyor. Parlayan gökyüzü bandı, uzaklardaki yıldızların ışığını engelleyen belli belirsiz yıldızlararası toz bulutlarından ve ışığı azalmış bu yıldızların toplu ışığından oluşuyor. Evimiz olan kendi galaksimizin düzlemi boyunca uzanıyor ve saman yolu gibi göründüğü için bu ismi almıştır. (İngilizce’de süt yolu – milkyway.) Galileo’nun zamanından beri, sayısız yıldız ve kozmik harikalarla dolu olan Samanyolu, teleskobu olan gözlemciler tarafından keşfedilmeye devam ediyor.

Yarının görseli: Mars’ın yüzü