Popüler BilimCanlılık

Büyük Tarih – 6: Modern Devrimler ve Tarımın Keşfi

Prof. Dr. Mehmet Emin ÖZEL hocamızın koordinatörlüğünde başladığımız büyük tarih derslerinin 6.si, 19 Haziran 2020 tarihinde gerçekleşecek. Dersimizde; tarımın keşfi ve yükselişi, politik gücün oluşumu, sanayi devrimi ve modern devrimler  başlıklarını tartışacağız.

Büyük Tarih Derslerinin Amacı

Dersin amacı, bilimin son yıllarda ortaya koyduğu gibi; fiziksel evrenin, yıldızların, Güneş’in, Dünya gezegeninin tarihçesi ile yeryüzünde ortaya çıkan “hayat” dediğimiz olayın, daha sonra da insanlık tarihinin, bir bütün olarak kavranmasıdır. Son olarak, insanlığın günümüzde karşılaştığı küresel düzeydeki sorunlar, tehditler ve (varsa) fırsatlar konusunda bütüncül bir bakış açısı kazanılması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği Müfredatı

1.Hafta: Giriş: Yöntem ve Teknikler: Karmaşıklık düzeyleri ve çoklu ölçekler
2.Hafta: Büyük Patlama, Karanlık Çağlar, İlk Yıldızlar, Elementlerin oluşumu
3.Hafta: Yıldız Sistemleri, Samanyolu, Güneş Sisteminin oluşumu, Dünya’nın jeolojik tarihi
4.Hafta: Yaşamın ortaya çıkışı, çok hücreli yaşam
5.Hafta: Evrim, İnsana Giden Yolda Adımlar
6.Hafta: Tarımın keşfi ve yükselişi, politik gücün oluşumu, sanayi devrimi, modern devrimler, İnsanlığın ve hayatın geleceği

Derste Kullanılan Sunum:

Büyük Tarih Dersleri Hakkında Genel Bilgi

Rasyonalist Ekibi adına Ege Can Karanfil

Rasyonalist editör ve yazar. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Fizik bölümü yüksek lisans. Nükleer fizik üzerine araştırmalar yapmaktadır.

Reklamları Kaldırdık!

Tek bir amacımız var: Ülkemizdeki eğitim seviyesini yükseltmek.

Bu nedenle sizi rahatsız eden, dikkatinizi dağıtan ve okumanızı zorlaştıran reklamları tamamen kaldırdık. Lakin masraflarımızı karşılayıp, daha fazlasını yapabilmek için sizlerin bağışlarına ihtiyacımız var.

Bizimle ilgili daha fazlasını öğrenmek için, hakkımızda sayfamıza göz atabilir, bağışta bulunmak için Patreon sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.