APOD | Messier 10 ve Kuyrukluyıldız

21 Temmuz 2022

220721 Messier 10 ve Kuyruklu Yildiz German Penelas Perez 1 APOD | Messier 10 ve Kuyrukluyıldız

Messier 10 ve Kuyrukluyıldız

Görsel Telif: German Penelas Perez

Açıklama: 15 Temmuz 2022’de görüntülenen C/2017 K2 (PanSTARRS) kuyruklu yıldızı, teleskoptan alınan bu geniş gökyüzü alanını, küresel yıldız kümesi Messier 10 ile paylaştı. M10, 18. yüzyılın kuyruklu yıldız avcısı Charles Messier tarafından hazırlanan Messier kataloğundaki 10. nesnedir. Ancak bu katalogdaki nesneler kuyrukluyıldız değildir. M10 yaklaşık 14 bin ışık yılı uzaklıkta yer alıyor. PanSTARRS kuyruklu yıldızı ise en yakın mesafeye ulaşacağı 14 Temmuz’a yaklaştığı esnada, gezegenimizden 15 ışık dakikası uzaklıkta bulunuyordu. Yeşilimsi koması ve toz kuyruğuyla, 21. yüzyılın kuyruklu yıldız gözlemcilerini eğlendiren C/2017 K2’nin, kuzey yarımkürenin yaz semalarında teleskopla gözlenebilecek güzel bir nesne olarak kalması bekleniyor. PanSTARSS kuyrukluyıldızı, Güneş sistemimizin uzak bölgesindeki Oort Bulutu’ndan bize doğru yaptığı ilk yolculuğunda, Satürn yörüngesinin ötesindeyken keşfedildi. Bu da onu, bildiğimiz en uzaktan gelen aktif kuyrukluyıldız yapmaktadır. Güneş’e en yakın yaklaşımı 19 Aralık’ta 1.8 astronomik birim içinde olacak ve Mars‘ın yörünge mesafesinin ötesinde bulunacak.

Yarının görseli: uzaydaki pikseller

Seda Baştürk

Gökyüzünü, doğayı, teleskopları ve gözlemevlerini çok seven, aynı zamanda bir amatör astronom ve fotoğrafçı olan Seda, DAG (Doğu Anadolu Gözlemevi) Optik ekibinde fizikçi olarak çalışmaktadır.