APOD | Anten Galaksilerini Keşfetmek

31 Mart 2022

anten galaksileri ngc 4038 4039 orijinal APOD | Anten Galaksilerini Keşfetmek

Anten Galaksilerini Keşfetmek

Görsel Telif: Dietmar HagerEric Benson

Açıklama: 60 milyon ışık yılı kadar uzakta, güneyin Karga (Corvus) takımyıldızında iki büyük galaksi çarpışıyor. NGC 4038 ve NGC 4039 olarak kataloglandırılan, yavaş ve ağır bir biçimde birbirleriyle çarpışmakta olan bu iki galaksideki yıldızlar çok ender çarpışıyorlar. Fakat büyük moleküler gaz ve toz bulutları için aynısını söylemek mümkün değil. Bunlar birbirleriyle etkileşime girerek bu kozmik enkazın merkezi yakınlarında yeni yıldız oluşumlarını tetikliyor. Yaklaşık 500 bin ışık yılı bir alana yayılan bu muazzam manzara, aynı zamanda yeni yıldız kümelerini ve kütle çekimsel gelgitler nedeniyle saçılan maddeyi gözler önüne seriyor. Bu muhteşem derecede keskin görsel, 2012-2021 yılları arasında yer konuşlu bir teleskoptan elde edilen, toplamda 88 saatlik görselin birleştirilmesiyle elde edildi. Dışarıya doğru uzanan gelgit kuyruklarının da verdiği şekille Arp 244 olarak da bilinen bu gök cismi, meşhur ismine kavuşuyor: Anten galaksileri.

Yarının görseli: ışık-haftası