APOD/NASA: Kuyruklu Yıldız Leonard’ın Uzun Kuyruğu

3 Ocak 2021

220103 Kuyruklu Yildiz Leonardin Uzun Kuyrugu Jan Hattenbach 1 APOD/NASA: Kuyruklu Yıldız Leonard'ın Uzun Kuyruğu

Kuyruklu Yıldız Leonard’ın Uzun Kuyruğu

Görsel Telif: Jan Hattenbach

Açıklama: Leonard kuyruklu yıldızının son derece uzun kuyruğunu teleskopla göremezsiniz. Çünkü teleskobun görüş alanına sığmayacak kadar uzundur. Dürbünle görmek için de hala çok uzundur. Çok sönük olduğundan gözlerinizle de göremezsiniz. Gökyüzü çok parlak olduğu için şehirden de göremezsiniz. Ancak ufku gören karanlık bir yerden, kameranız görebilir. Merkür ve Venüs‘ün yörüngeleri arasında bugün gerçekleşen Güneş ile en yakın karşılaşmasından sağ çıkarsa, bundan sonra da çekilebilir. Paylaşılan görsel, geniş açılı kamera ile alınan iki derin uzay görseliyle oluşturulmuştur. Geçtiğimiz ay, İspanya‘nın Kanarya Adaları‘ndaki La Palma‘dan kaydedilmiştir. Sonrasında, eğer hayatta kalırsa Leonard kuyruklu yıldızının çekirdeğinden geriye kalanlar, bir daha geriye dönmemek üzere Güneş sistemimizden çıkacak.

Yarının görseli: halkaların ötesindeki uydular