Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 08/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

8 Temmuz 2020
APOD NASA GAGMerkür’ün Sodyum Kuyruğu
Görsel & Telif: Andrea Alessandrini

Açıklama: Merkür’den dışarıya doğru uzanan bu puslu iz de nedir? Güneş sistemimizin en içte yer alan gezegeninin uzun pozlama fotoğrafları beklenmedik bir şeyi ortaya çıkarabilir: bir kuyruk. Merkür’ün ince atmosferi, Güneş’ten gelen ışınlar tarafından uyarıldığında parlayan eser miktarlarda sodyum içerir. Güneş ışığı ayrıca bu molekülleri Merkür’ün yüzeyinden dışarıya doğru iterek serbest bırakırlar. Sodyum kaynaklı bu sarı parıldama, göreli olarak parlaktır. Mayıs ayında İtalya’dan, sadece sodyum tarafından salınan sarı ışığı geçiren bir filtre kullanılarak elde edilen bu görselde, Merkür ve onun sodyum kuyruğu belirgin bir şekilde görülebiliyor. Bu kuyruk yapısı ilk olarak 1980’lerde öngörülmesine rağmen, ilk defa 2001 yılında keşfedilmiştir. NASA’nın robotik MESSENGER uzay aracı tarafından 2011 ve 2015 yılları arasında yapılan gözlemler sayesinde, kuyruk yapısının birçok detayı gözlenebilmiştir. Aslında kuyruk yapıları bu durumun aksine genelde kuyruklu yıldızlar ile ilişkilendirilir. Şu günlerde NEOWISE kuyruklu yıldızı da sabahın erken saatlerinde çıplak gözle görülebilir durumda.

Yarının görseli: Açık Uzay

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC