APOD/NASA: Rosetta Kuyrukluyıldızı İkizler’de

13 Kasım 2021

Rosetta

Rosetta Kuyrukluyıldızı İkizler’de

Görsel Telif: Rolando Ligustri (CARA ProjectCAST)

Açıklama: 6.4 yıllık yörüngesinde dönen periyodik kuyrukluyıldız Churyumov-Gerasimenko (67P), 7 Kasım’da çekilen bu teleskop görüntüsünde yakalandı. İkizler takımyıldızına ait arka plandaki yıldızları süpüren kuyrukluyıldızın tozlu kuyruğu, sağ üst taraftaki Upsilon Geminorum’a doğru uzanıyor. Aynı zamanda Pollux olarak bilinen İkizler’in en parlak yıldızı Beta Geminorum, görüş alanının sol üst kenarında yer almakta. Churyumov-Gerasimenko, 2021 yılındaki Güneş’e en yakın yaklaşımına 2 Kasım’da ulaştı. Bu kuyrukluyıldız 12 Kasım’da Dünya gezegenine en yakın yaklaşımı olan yerberide, 0.42 astronomik birim uzaklıktaydı. Ancak çıplak gözle görülemeyecek kadar sönük kalıyor. Hakkında iyi araştırmalar yapılmış olan kuyrukluyıldız, iç Güneş sistemindeki son yolculuğu sırasında Dünya‘dan robotlar tarafından keşfedildi. Artık tarihi Rosetta uzay aracı ve Philae iniş aracının son dinlenme yeri olarak ünlüdür.

Yarının görseli: Bu neydi.