APOD/NASA: NGC 7293: Sarmal Bulutsu

14 Ekim 2021

NGC 7293 Sarmal Bulutsu APOD/NASA: NGC 7293: Sarmal Bulutsu

NGC 7293: Sarmal Bulutsu

Video Telif: Ignacio Diaz Bobillo

Açıklama: Dünya’dan sadece yedi yüz ışıkyılı uzaklıkta, Kova takımyıldızı yönünde, Güneşe benzer bir yıldız ölüyor. Son birkaç bin yılı, yıldız evriminin bu son aşamasının tipik bir örneği olan, iyi çalışılmış ve yakın bir Gezegenimsi Bulutsusu örneği olan Sarmal Bulutsusu’nu (NGC 7293) üretmiştir. Bulutsunun bu geniş görüntüsünü oluşturmak için toplam 90 saatlik poz harcandı. Hidrojen atomlarının kırmızı ve oksijen atomlarının mavi-yeşil tonlardaki emisyon çizgilerinden elde edilen dar bant görsel verilerini birleştiren bu görüntü, yaklaşık 3 ışıkyılı genişliğindeki Sarmal’ın daha parlak iç bölgesinin dikkat çekici ayrıntılarını gösteriyor. Sarmal’ın merkezindeki beyaz nokta, bu gezegenimsi bulutsunun sıcak, merkezi yıldızıdır. İlk bakışta basit görünen bir bulutsu olan Sarmal’ın şimdi şaşırtıcı derecede karmaşık bir geometriye sahip olduğu anlaşılıyor.

Yarının görseli: uzaydaki pikseller