Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) – 10/07/20

Kozmozu keşfedin! Her gün, profesyonel astrofizikçiler tarafından açıklamasıyla birlikte verilen, büyüleyici evrenimize ait farklı bir görsel veya fotoğraf paylaşılmaktadır.

10 Temmuz 2020
APOD NASA GAG NEOWISE
Uluslararası Uzay İstasyonundan NEOWISE
Görsel & Telif: NASA, ISS Expedition 63

Açıklama: 3 Temmuz’da Güneş’e en yakın konumundan geçerek şu anda Güneş Sistemi dışına doğru ilerlemekte olan NEOWISE (C/2020 F3) kuyruklu yıldızı, yeryüzünde şafak sökmeden hemen önce, giderek daha da parlak bir şekilde kendini göstermeye devam ediyor. Alçak yörüngeden de, gün doğmadan hemen önce görünüyor. Bu görsel, Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS) tarafından 5 Temmuz tarihinde, doğu ufkunda Güneş parlamadan hemen önce çekildi. Öte yandan görselin sağ tarafında, gün doğumunda kendini gösteren gökyüzündeki önemli işaretçilerden Venüs görülmekte. Onun hemen üzerindeyse kız kardeşler olarak da bilinen Pleiades yıldız kümesi görülüyor. Yeryüzünden bu kuyruklu yıldızın gözlemini yapmak isteyenler, çıplak gözle de rahatlıkla görebilirler fakat bir dürbün aracılığıyla bakılırsa, manzara çok daha şahane olacaktır.

Yarının görseli: NEOWISE’ın kuyrukları

< Önceki | Arşiv | İçerik Gönderimi | İndeks | Arama | Takvim | RSS | Eğitim | APOD Hakkında | Tartışma | Sonraki >

Yazarlar & Editörler: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (UMCP)
NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.
Hizmet: ASD at NASA / GSFC