APOD/NASA: NGC 4676: Fareler Çarpışıyor

4 Ekim 2021

NGC 4676 Fareler Carpisiyor APOD/NASA: NGC 4676: Fareler Çarpışıyor

NGC 4676: Fareler Çarpışıyor

Görsel Telif: NASA, ESA, Hubble; Processing & Copyright: William Ostling (The Astronomy Enthusiast)

Açıklama: Bu iki büyük galaksi birbirini parçalıyor! Çok uzun kuyrukları olduğu için “Fareler” olarak bilinen bu sarmal galaksilerin her biri, muhtemelen diğerinin içinden geçmiştir. Uzun kuyruklar, galaksilerin yakın ve uzak kısımları arasındaki kütleçekimi kuvveti farkından kaynaklanmaktadır. Mesafeler çok büyük olduğundan, kozmik etkileşim yavaş gerçekleşir, yani yüz milyonlarca yıl. NGC 4676, Berenis’in saçları (Coma Berenices) takımyıldızı yönünde yaklaşık 300 milyon ışıkyılı uzaklıkta yer alır ve muhtemelen Coma Galaksi Kümesi’nin üyesidir. Paylaşılan görsel, 2002 yılında Hubble Uzay Teleskobu’nun Gelişmiş Tarama Kamerası ile yakalandı. Bu galaktik fareler, önümüzdeki milyar yıl içinde muhtemelen tekrar tekrar çarpışacaklar. Böylece, birbirlerini çekmeye devam etmek yerine, tek bir galaksi oluşturacak şekilde birleşecekler.

APOD’u İngilizce Takip Edin: Facebook, Instagram, Twitter