APOD/NASA: Lynds Karanlık Bulutsusu 1251

20 Eylül 2021

Lynds Karanlik Bulutsusu 1251 APOD/NASA: Lynds Karanlık Bulutsusu 1251

Lynds Karanlık Bulutsusu 1251

Görsel Telif: Cristiano Gualco

Açıklama: Lynds Karanlık Bulutsusu (LDN) 1251’de yıldızlar oluşuyor. Yaklaşık 1.000 ışıkyılı uzaklıkta ve Samanyolu galaksimizin düzleminin üzerinde sürüklenmekte olan tozlu moleküler bulut, Cepheus parlama bölgesine doğru haritalanmış bir karanlık bulutsu kompleksinin parçasıdır. Spektrum boyunca, kapatıcı yıldızlararası bulutların astronomik keşifleri, görüntüde saklanan dağınık Herbig-Haro nesnelerinden yayılan kırmızımsı parıltı da dahil olmak üzere, yeni doğan yıldızlarla ilişkili enerjik şokları ve çıkışları ortaya koyuyor. Uzaktaki arkaplan galaksileri de, görüntüde saklanmaktadır ve nereedeyse tozlu bölgenin arkasına gömülmüş durumdadır. Bu nefes kesici manzara, gökyüzünde iki dolunay genişliğinde alanı kaplamaktadır. Başka bir deyişle, LDN 1251’in tahmini mesafesinde 17 ışıkyılı boyunca uzanmaktadır.

Yarının görseli: güneş lekesi tepesi