APOD/NASA: Fil Hortumu ve Karavan

27 Ağustos 2021

Fil hortumu ve karavan APOD/NASA: Fil Hortumu ve Karavan

Fil Hortumu ve Karavan

Görsel Telif: Robert Eder

Açıklama: Galaktik Just So Story‘deki bir illüstrasyon gibi, Fil Hortumu Bulutsusu, emisyon bulutsusu ve genç yıldız kümesi IC 1396 boyunca yayılmıştır. Kral takımyıldızının uzaklarında yer alır. Aynı zamanda vdB 142 olarak bilinen soldaki kozmik fil hortumu, yaklaşık 20 ışık yılından uzundur. Dijital görüntü işleme ile, bu ayrıntılı teleskop görüntüsündeki yıldızlar kaldırılmıştır. Soğuk yıldızlararası toz ve gazı vurgulayan görünür yıldızlar yoktur. Ancak karanlık, dal şeklindeki bulutlar yıldız oluşumu için gerekli olan hammaddeyi barındırır ve içlerinde ön yıldızları gizler. ​Yaklaşık 3000 ışık yılı uzaklıktaki, nispeten sönük olan IC 1396 kompleksi gökyüzünde büyük bir alana yayılmıştır, 5 dereceden fazla bir alanı kaplar. Bu yıldızsız görsel, 1 derecelik geniş bir görüş alanına yayılmış durumda. Yani yaklaşık 2 dolunayın açısal büyüklüğü kadar. Fil Hortumu’na doğru ilerleyen alttaki ve sağdaki karanlık şekiller, kimileri tarafından Karavan olarak bilinir.

Yarının görseli: İyi bir kaya aramak