APOD/NASA: Kusursuz Bir Sarmal

13 Ağustos 2021

Kusursuz Bir Sarmal APOD/NASA: Kusursuz Bir Sarmal

Kusursuz Bir Sarmal

Görsel Telif: NASA, ESA, Hubble, HLA; İşleme: Mehmet Hakan Ozsarac

Açıklama: Mükemmel değilse bile, bu sarmal galaksi en fotojenik olanlardan biridir. Balık takımyıldızına doğru 32 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan, yaklaşık 100 milyar yıldızdan oluşan bir ada evreni olan M74, muhteşem bir profil görüntüsünü sunar. Sc galaksi olarak sınıflandırılan M74’ün zarif sarmal kollarının nefes kesici tasarımı, parlak mavi yıldız kümeleri ve koyu kozmik toz şeritleriyle izlenir. Pek çok görüntünün birleştirilmesiyle oluşturulan bu keskin görsel, Hubble Uzay Teleskobu’nun Araştırmalar için Gelişmiş Kamerası tarafından kaydedilen görüntü verilerinden oluşturuldu. M74’ün yüzeyi boyunca yaklaşık 30.000 ışıkyılı boyunca uzanan bu görüntü, galaksinin büyük yıldız oluşum bölgelerinin kırmızımsı parıltısını vurgulayarak, hidrojen atomlarından yayılan emisyonu kaydeden pozları içerir. Messier kataloğundaki çoğu galaksiden daha düşük yüzey parlaklığına sahip olan M74, bazen Hayalet Galaksi olarak da bilinir.

Yarının görseli: ışıklı haftasonu