Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 23/05/20

23 Mayıs 2020

Macellan Bulutu

Hayalet Mantardan Macellan Bulutu’na
Görsel & TelifGill Fry

Açıklama: Güneybatı Victoria, Avustralya’nın bu temiz, karanlık gökyüzü altında yıldızlar parlıyor ve uydular ışıldıyor. Aslına bakarsanız, ağaçların üzerinde yer alan sönük, hayaletimsi izlenimiyle kendini gösteren bulut benzeri yapı, galaksimiz Samanyolu’nun bir uydu galaksisi olan Büyük Macellan Bulutu. Ön planda ise Omphalotus nidiformis (hayalet mantar), yaptığı parlak biyolüminesans ışımayla kendini gecenin karanlığında gösteriyor. Tıpkı Büyük Macellan Bulutu gibi, hayalet mantar da bu karanlıkta çıplak gözle görülebiliyor. Kameradan ötürü biraz daha parlak yeşil görünse de aslında biraz daha donuk bir yeşil olarak görünür. Bu fotoğraf karesini oluşturabilmek için iki farklı fotoğraf bir araya getirilmiş. Birisi uzak yıldızları ve 160,000 ışık yılı uzaklıktaki Büyük Macellan Bulutu’nu hedef alan bir kare iken, diğeri ön planda görünen yalnızca birkaç ışık nanosaniyesi uzakta yer alan hayalet mantarını hedef alıyor.

Yarının görseli: Mars’ın büyük kanyonu