APOD/NASA: Görsel ve İşitsel Olarak Hubble Ultra Derin Alanı

2 Ağustos 2021

APOD 210802 APOD/NASA: Görsel ve İşitsel Olarak Hubble Ultra Derin Alanı

Görsel ve İşitsel Olarak Hubble Ultra Derin Alanı

Görsel Telif: NASA, ESA, Hubble; Sonification: G. Salvesen (UCSB); Data: M. Rafelski et al.

Açıklama: Hubble Ultra Derin Alan’ını duydunuz mu? Duyduysanız bile, muhtemelen böyle duymamışsınızdır. Lütfen imlecinizi paylaşılan görselin üzerine getirin ve dinleyin (fotoğrafa tıklamanız gerekmektedir)! Hubble Ultra Derin Alan (HUDF), 2003-2004’te, Hubble Uzay Teleskobu’nun uzak, soluk galaksileri görünür hale getirmek için uzun bir süre neredeyse boş alana bakmasıyla oluşturuldu. Astronomideki en ünlü görüntülerden biri olan HUDF, burada sese dönüştürülen mesafelerle, canlı bir şekilde gösteriliyor. Bir galaksiye işaret etmek, yaklaşık olarak onun kırmızıya kayma miktarına karşılık gelen bir nota çalacaktır. Kırmızıya kaymalar, ışığı ışık spektrumunun (tayfının) kırmızı ucuna kaydırdığından, burada ses tayfının düşük perdeli ucuna doğru bir ton kayması ile tasvir edilmektedir. Galaksi ne kadar uzaksa, kozmolojik kırmızıya kayması (mavi görünse bile) o kadar büyük olur ve bu sebeple, çalınan ton o kadar düşük perdeden olur. HUDF’deki bir galaksinin ortalama uzaklığı, 10.6 milyar ışık yılıdır ve sesi F#’e benzer. Bulabileceğiniz en uzak galaksi hangisi?

Not: Sesler yalnızca bazı tarayıcılarda duyulmaktadır.
NASA’da bu hafta: Hubble #DeepFieldWeek