APOD/NASA: Omega Centauri’deki Milyonlarca Yıldız

3 Haziran 2021

210603 Millions of Stars in Omega Centauri Ignacio Diaz Bobillo 1 APOD/NASA: Omega Centauri'deki Milyonlarca Yıldız

Omega Centauri’deki Milyonlarca Yıldız

Görsel Telif: Ignacio Diaz Bobillo

Açıklama: NGC 5139 olarak da bilinen küresel yıldız kümesi Omega Centauri, yaklaşık 15.000 ışıkyılı uzaktadır. Küme, yaklaşık 150 ışıkyılı çapa sahip bir hacimde, Güneş’ten çok daha yaşlı yaklaşık 10 milyon yıldız barındırmaktadır ve Samanyolu galaksimizin halesinde dolaşan bilinen 200 kadar kümenin en büyük ve en parlağıdır. Yıldız kümelerinin çoğu her ne kadar aynı yaşa ve bileşime sahip yıldızlardan oluşsa da, esrarengiz Omega Cen, yaş ve kimyasal bolluk dağılımı açısından farklı yıldız popülasyonlarının varlığını gösterir. Omega Cen aslında Samanyolu ile birleşen küçük bir galaksinin çekirdeği olabilir. Omega Centauri’deki kırmızı dev yıldızlar (sarımsı bir tonda) bu keskin ve renkli teleskobik görüntüde kolayca seçilebilir.

Yarının görseli: Ay canavarları