APOD/NASA: Kuyruklu Yıldız, Balina ve Hokey Sopası

13 Mayıs 2021

ATLAS

Kuyruklu Yıldız, Balina ve Hokey Sopası

Görsel Telif: Grand Mesa GözlemeviTerry Hancock / Tom Masterson

Açıklama: 1 Mart’ta Güneş’e, 23 Nisan’da ise Dünya gezegenine en yakın olan ATLAS Kuyruklu Yıldızı’nın (C/2020 R4) teleskoptan alınan bu güzel görüntüsünde, sönük yeşilimsi bir koması ve kısa bir kuyruğu görülüyor. 5 Mayıs’taki konumunda yakalandığı sırada, kuzey takımyıldızı olan Av Köpekleri’nin (Canes Venatici) sınırları içindeydi. Kuyruklu yıldız, popüler olarak Balina ve Hokey Sopası olarak bilinen arka plandaki ilginç galaksilerin görüş hattının yakınında bulunuyor. Sağ üstte görülen deniz memelisi NGC 4631, görünüşte Samanyolu boyutundadır. Bu sarmal galaksi yaklaşık 25 milyon ışık yılı uzaklıkta yer alır. NGC 4656/7, NGC 4631’in altında ve solunda bulunuyor. Etkileşim halindeki galaksilerin bükülmüş çubuk şeklini gösteriyor. Aslında, diğer dalga boylarında tespit edilen gazın sahip olduğu karmaşıklık, kozmik Balina ve Hokey Sopası’nın uzak geçmişte birbirleriyle yakın olduklarını gösteriyor. Bu kuyruklu yıldız ATLAS, Dünya’dan sadece 7 ışık dakikası uzaklıktaydı. 1000 yıldan biraz daha kısa bir süre içinde, iç Güneş sistemini yeniden ziyaret edecek.

Yarının görseli: ve Şapka