Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 28/08/20

28 Ağustos 2020
200828 The Valley of Orion NASA ESA Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 28/08/20

Orion Vadisi
Görseleştirme & Telif: NASA, ESA, F. Summers, G. Bacon,
Z. Levay, J. DePasquale, L. Frattare, M. Robberto, M. Gennaro (STScI) and R. Hurt (Caltech/IPAC)

Açıklama: Orion bulutsusunun bu etkileyici ve sıradışı görüntüsü, astronomik verilere ve film işleme tekniklerine dayanan bir görselleştirmedir. Normalde 1,500 ışık yılı uzaklıkta bulunan bu meşkur yıldız yuvasını; solda Hubble verilerine dayanan görünür bölge temsillerine, sağda ise Spitzer uzay teleskobundan gelen kızılötesi bölge verilerine dayanan dijital olarak modellenmiş çerçeve geçişleri yardımıyla yakından görebilmekteyiz. Merkezdeki perspektif, bir ışık yılı genişliğe sahip bir vadiye bakmaktadır. Orion’un vadisi, Trapezium yıldız kümesinin devasa merkezi yıldızlarının oluşturduğu yüksek enerjili rüzgarları ve radyasyonuyla oyulmuş bir boşlukta sona ermekte. Paylaşılan bu görsel, izleyiciye büyük Orion bulutsusunda üç dakikalık bir uçuş deneyimi yaşatan çok dalga boylu, üç boyutlu bir videodan alıntıdır.

Yarının görseli: açık koyu Mars

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.

Çevirmen:  Ege Can Karanfil