APOD | Dünya’nın Üzerindeki Uzay Mekiği

17 Nisan 2022

Dünya ve Mekik

Dünya’nın Üzerindeki Uzay Mekiği

Görsel Telif: NASASefer 22 Mürettebatı

Açıklama: O yaklaşan nesne de ne? 2010 yılında Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki astronotlar, bu nesneyi en başta çok uzaktayken gördüler. Kısa süre sonra karanlık bir silüete dönüşecek şekilde büyüdü. Daha da yaklaştığında silüet bir uzay gemisine benziyordu. Sonunda yaklaşan nesnenin uzay mekiği Endeavour olduğu ortaya çıktı ve kısa bir süre sonra, beklendiği gibi Dünya‘nın yörüngesindeki uzay istasyonuna kenetlendi. Endeavour, Dünya atmosferinin katmanlarının görülebildiği bu görselde, Dünya ekvatorunun yakınında görüntülendi. Mekiğin hemen arkasında mavi renkteki mezosfer katmanı bulunuyor. Beyaz renkteki atmosfer katman stratosferken turuncu katman ise troposferdir. Bu ince hava katmanlarının tamamı, Dünya‘nın yarıçapının yüzde 2’sinden daha azdır. Nefes almak için gerekli oksijeni ve uzaydan gelen tehlikeli radyasyonlara karşı bir bariyer sağlamak gibi pek çok açıdan hepimizi hayatta tutar.

Cuma günü geliyor: Dünya Günü 2022
Yarının görseli: bozkır gökyüzü

Seda Baştürk

Gökyüzünü, doğayı, teleskopları ve gözlemevlerini çok seven, aynı zamanda bir amatör astronom ve fotoğrafçı olan Seda, DAG (Doğu Anadolu Gözlemevi) Optik ekibinde fizikçi olarak çalışmaktadır.