Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 04/03/21

4 Mart 2021

Boğa'daki Mars

Boğa’daki Mars

Görsel & Telif: Petr Horalek / Institute of Physics in Opava

Açıklama: Bu akşam Mars’ı gökyüzünde görebilirsiniz. Artık Perseverance (Azim) gezgininin evi olan Kızıl Gezegen, Boğa takımyıldızında Ülker ya da Yedi Kız Kardeş olarak isimlendirilen yıldız kümesi yakınlarında dolaşmakta. Aslında bu derin ve geniş görüş alanına sahip kare, 3 Mart’taki Ülker’e en yakın geçişi sırasında yakalandı. Parlak ve sarımsı gök feneri olan ve merkezin altında bulunan Mars, güzel ve mavi yıldız kümesinden sadece 3 derece uzaklıkta bulunuyor. Renk ve parlaklık açısından Mars ile rekabet eden Aldebaran, Boğa takımyıldızının en parlak yıldızıdır. Kırmızı dev yıldız, karenin sol alt kenarına doğru görülüyor. Görüş açımıza göre çok daha uzakta bulunan Hyades yıldız kümesine göre ön planda yer alan bir yıldızdır. Diğer türlü, gözünüzle görmek için çok sönük olan karanlık ve tozlu bulutsuların, Perseus moleküler bulutunun kenarında uzanırdı. Manzarayı sağ üstteki NGC 1499 olarak isimlendirilmiş Kaliforniya Bulutsusu’nun dikkat çekici kırmızılığı tamamlıyor.

Lütfen estetik ve astronomi alanındaki kısa ankete katılın: Sonifikasyon