Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 12/02/21

12 Şubat 2021

NGC 1350

Sarmal Galaksi NGC 1350

Görsel & Telif: Mike SelbyWarren Keller

Açıklama: Bu görkemli ada evreni, Fornax takımyıldızı yönünde yaklaşık olarak 85 ışık yılı uzaklıkta bulunuyor. Genç mavi yıldız kümelerinin mesken edindiği NGC 1350’nin sıkıca sarılmış sarmal kolları, galaksinin büyük ve parlak çekirdeğini sarmalıyor. Böylece ona kozmik bir göz görünümü veriyor. Esasen, NGC 1350 yaklaşık olarak 130.000 ışık yılı genişliğindedir. Bu da onun, Samanyolu boyutlarında veya biraz daha büyük olması demektir. Yeryüzünden gözlem yapan astronomlar için NGC 1350, Fornax galaksi kümesinin eteklerinde görülüyor. Ancak tahmin edilen mesafesi, NGC 1350’nin galaksi kümesinin bir üyesi olmadığını gösteriyor. Elbette, bu teleskobik görüş alanının ön planındaki parlak artı şeklindeki yıldızlar, kendi galaksimiz Samanyolu’na aittir.

Yarının görseli: ışıklı hafta sonu