Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 22/01/21

22 Ocak 2021

Sütlü Halka

Samanyolu Yüzük

Görsel & Telif: Alvin Wu

Açıklama: Samanyolu galaksimizin düzlemi boyunca yayılan kozmik toz, yıldızlar ve bulutsular, bu tam gökyüzü görselinde güzel bir halka oluşturmuş. 360 derecelik mozaik bir görsel olan ve tamamlanması iki yıl süren bu yaratıcı panorama, Dünya’dan görülebilen galaksinin tamamını içeriyor. Görüntü verilerini toplamak için, kuzey yarım kürede Çin’in batısındaki, güney yarım kürede ise Yeni Zelanda’daki siteler kullanıldı. Samanyolu halkası, parıldayan bir mücevher gibi süsleyen galaktik merkez en yukarıda görülmekte. Parlak gezegen Jüpiter ise, galaksi merkezinin hemen üzerinde görülen işarettir ve kırmızı dev yıldız Antares‘in solunda bulunur. Galaksi merkezinden neredeyse 180 derece uzaklıkta, görüntünün altındaki galaksi düzlemi boyunca Avcı bulunuyor. Avcı ve çevresindeki alan, kuzey yarım kürede kış akşamlarında gökyüzünün sakinleridir. Samanyolu halkasının bu izdüşümünde, güney semalarının iki dikkat çekici galaksisi de bulunuyor, büyük ve küçük Macellan bulutları.

Yarının görseli: ışıklı hafta sonu