Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 16/01/21

16 Ocak 2021

NGC 2174

NGC 2174’ün Dağları

Görsel & Telif: NASAESAHubble Heritage Takımı (STScI/AURA)

Açıklama: Bu muhteşem gökyüzü manzarası, yıldız oluşum bölgesi NGC 2174‘ün kenarına yakın bölgede bulunuyor. Bulutsu açısından zengin olan takımyıldız Avcı’da yaklaşık 6.400 ışık yılı uzaklıkta yer alıyor. Yeni doğan yıldız bölgelerinden gelen rüzgarlar ve radyasyon tarafından oyulan gaz ve tozdan oluşan dağ bulutlarını takip ediyor. Görüntünün yukarısında NGC 2174’ün merkezinin etrafında, açık yıldız kümeleri içerisinde saçılmış vaziyette. Yıldız oluşumu bu tozlu kozmik bulutlar içinde devam etse de, enerjik yeni doğmuş yıldızlar tarafından birkaç milyon yıl içinde dağılacaklar. 2014 yılında Hubble Uzay Teleskobu tarafından kızılötesi dalga boylarında kaydedilen yıldızlararası manzara, yaklaşık 6 ışık yılı genişliğinde. 2021’de fırlatılması planlanan James Webb Uzay Teleskobu, evreni kızılötesi dalga boylarında keşfedebilmek için optimize edildi.

Yarının görseli: aktif galaksi