Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 13/01/21

13 Ocak 2021

Arktik Gökyüzü

Arktik Gökyüzündeki Yaylar

Görsel & Telif: Giulio Cobianchi

Açıklama: Gökyüzündeki bu iki devasa yay da nedir? Belki de soldaki, Samanyolu galaksimizin merkez kuşağı daha tanıdıktır. Yıldızlar ve bulutsulardan oluşan bu büyük disk, gökyüzünün güneyinin büyük kısmını çevreliyor. Yıldız yayının altında, paslı ve turuncu renkli Mars ile yayılmış Andromeda galaksisi görülmekte. Bu soğuk arktik gecesinde birkaç dakikalığına, sağ tarafta ikinci bir yay belirdi ve gökyüzünün kuzey kısmını çevreledi. Bu yay bir auroraydı. Auroralar ya da kutup ışıkları, Dünya atmosferinin yükseklerinde parıldayan hava sayesinde oluştukları için bize yıldızlardan çok daha yakınlardır. Yeşil aurora yayının dışında görülen yıldız grubu, popüler olarak Büyük Kepçe ismi ile biliniyor. Paylaşılan görsel, Aralık ayının ortalarında Norveç‘te çekilen ve dijital olarak birleştirilen 18 görüntüden oluşuyor.

APOD Yılı İncelemesi (2020): RJN’nin Gece Göğü Dersi