Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 01/12/20

1 Aralık 2020

NGC 346

NGC 346: KMB’deki Yıldız Oluşum Kümesi
Görsel & Telif: NASAESAHubbleİşleme: Judy Schmidt

Açıklama: Samanyolu’nun uydu galaksilerinde hala yıldız oluşumu devam ediyor mu? Küçük Macellan Bulutu’nun (KMB’nin) kümeleri ve bulutsularından biri olan NGC 346, yaklaşık 200 ışık yılı genişliğinde olan bir yıldız oluşum bölgesidir. Hubble Uzay Teleskobu ile çekilen bu görselin merkezinde görülmekte. Samanyolu’nun uydu galaksisi olan Küçük Macellan Bulutu (KMB), sadece 210.000 ışık yılı uzaklıkta Tukan Takımyıldızı yönünde bulunan, güney göklerinin bir harikasıdır. NGC 346’yı araştıran astronomlar, burada sağda görülen toz şeritleri ile bölünmüş ve karanlıkta dizilmiş gelişme aşamasındaki bir yıldız popülasyonu belirlediler. Halen doğum bulutlarının içerisinde çökmekte olan bebek yıldızlardan gelen ışık, aradaki toz nedeniyle kırmızılaşmıştır. Görselin tepesine doğru, daha kırmızı yıldızların bulunduğu ve daha yaşlı bir başka yıldız kümesi var. Küçük ve düzensiz galaksi KMB’nun kendisi, evrenin ilk oluşum zamanlarında daha yaygın olan bir galaksi türünü temsil ediyor. Bu küçük galaksilerin, bugün evrende bulunan daha büyük galaksiler için birer yapı taşı oldukları düşünülüyor.

Tüm 30: 2020 Kasım ayının APODları Al tarafından seslendirildi