Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 30/11/20

30 Kasım 2020

Kuğu

Yıldızsız Bir Kuğu
Görsel & Telif: Bowen James Cameron

Açıklama: Gökyüzü zayıf olarak parıldayan gazla dolu ancak onu görmek için hassas bir kamera ve teleskop gerekiyor. Örneğin, bu Kuğu Takımyıldızı’nın kuzeyindeki on iki derecelik alanı kapsayan görüntüsü, galaksimiz Samanyolu’nun düzlemi boyunca yayılan bir dizi karmaşık yapıdaki kozmik gaz bulutlarını ortaya çıkartıyor. Teleskop görüntülerinin birleşimi ile oluşan bu mozaik görüntü, iki filtre aracılığıyla kaydedildi: parıldayan hidrojen atomlarından yayılan görünür bölgedeki kırmızı ışığı ileten bir H-alfa filtresi ve az miktarda enerji kazanmış oksijen tarafından yayılan ışığı ileten bir mavi filtre. Bu nedenle, bu 18 saatlik pozlama sonucu elde edilen görüntüdeki mavi bölgeler kırmızılardan daha sıcaktır. Bu manzara üzerinde yapılan daha çok dijital işleme sonucunda, noktaya benzeyen sayısız Samanyolu yıldızı kaldırılmıştır. Ayırt edilebilir parlak bulutsular arasında solda NGC 7000 (Kuzey Amerika Bulutsusu) ve IC 5070 (Pelikan Bulutsusu) bulunurken sağda IC 1318 (Kelebek Bulutsusu) ve NGC 6888 (Hilal Bulutsusu) bulunuyor. Diğerleri de bu geniş alan boyunca bulunabilir.

Yarının görseli: yıldız oluşum kümesi