Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 26/11/20

26 Kasım 2020

Büyük Tavuk Bulutsusu

Görsel & Telif: Eric Coles

Açıklama: Bu yaratıcı görüş alanını kapsayan Büyük Tavuk Bulutsusu, şaşırtıcı biçimde Avcı’daki Büyük Bulutsu’yu andırıyor. Tabii ki eğer Avcı Bulutsusu olsaydı, sadece 1.500 ışık yılı mesafedeki büyük bir moleküler bulutun kenarında bulunan en yakınımızdaki yıldız doğumevi olurdu. Şimdilerde akşam Dünya’nın gökyüzünde yükselen Avcı Takımyıldızı’nda bulunan ve M42 olarak da bilinen Avcı Bulutsusu, Avcı’nın kılıcındaki ortadaki “yıldız” olarak çıpla gözle görülebilir. Yeni doğan yıldızlardan oluşan kümelerin yıldız rüzgarları, Avcı Bulutsusu boyunca dağıtılmıştır. Bu rüzgarlar, aşina olunan teleskop görüntülerinde olduğu gibi sırtları ve boşlukları şekillendirmiştir. Pişirebileceğiniz herhangi bir kuştan çok daha büyük olan bu Büyük Tavuk Bulutsusu’nun, yaklaşık olarak 13 ışık yılı genişliğinde olan Avcı Bulutsusu ile benzer boyutlarda olduğu hayal edildi. İyi ve güvende kalın.

Yarının görseli: Ay tanrıçası görevi