Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 12/08/20

12 Ağustos 2020

NEOWISE kuyruklu yıldızı

NEOWISE Kuyruklu Yıldızı’nın Kayan Kuyruğu
Görsel & Telif: Ignacio Llorens

Açıklama: Gözünüzü NEOWISE Kuyruklu Yıldızı’nın iyon kuyruğuna tutun. Bu kuyruğun hikayesi, Dünya’nın yoludur. Bütün kuyruklu yıldızlarda olduğu gibi mavi iyon kuyruk her zaman Güneş’in tersi yöne doğru saçılır. Ancak C/2020 F3 Kuyruklu Yıldızı (NEOWISE) Güneş’imizin etrafında döndüğü için iyon kuyruğu da farklı yönleri işaret ediyor. Bunun nedeni, paylaşılan görseldeki görüntülerin çekildiği 17 ile 25 Temmuz 2020 tarihleri arasında, Dünya’nın Güneş etrafındaki yörüngesinde belirgin ölçüde hareket etmiş olmasıdır. Dünya’nın hareketi Güneş’in gökyüzündeki konumunda değişikliğe neden oluyor. Dolayısıyla, Güneş’i paylaşılan görsellerde doğrudan görmeseniz bile iyon kuyrukların yönleri Güneş’in konumundaki bu değişikliği ortaya koyuyor. Güneş’in görünür hareketi, bütün gezegenlerin yörüngesinde döndüğü ekliptik düzlemdedir. Paylaşılan görsel, beş görüntüden oluşan kompozit bir görseldir ve her bir kuyruklu yıldızın fotoğrafını doğru bir şekilde yerleştirmek için titizlikle oluşturuldu. Güneş’in tahmini beş pozisyonunu gösteriyor ve ön planda İspanya, Barselona‘nın kuzeyindeki Turó de l’Home Dağı görülüyor. NEOWISE Kuyruklu Yıldızı geçen ay olduğu kadar çıplak gözle etkileyici bir şekilde gözlenemiyor ancak Güneş Sistemi’nin dışına doğru dönse bile küçük bir teleskopla hala bulunabilir.

Yarının görseli: açık uzay

NASA Yetkilisi: Phillip Newman Specific rights apply.