Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 20/11/20

20 Kasım 2020

Mars

Küresel Harita: Karşı Konumdaki Mars
Görsel & Telif:  F. Colas / J.L. Dauvergne / G. Dovillaire / T. Legault /
G. Blanchard / B. Gaillard / D. Baratoux / A, Klotz / S2P / IMCCE / OMP / Imagine Optic

Açıklama: Bu, yeryüzünde bulunan bir teleskopla yapılmış en iyi küresel Mars haritası olabilir. Görüntü verileri, gözlemcilerden oluşan bir ekip tarafından dağ zirvesinde bulunan Pic du Midi Gözlemevi‘nde 8 Ekim ile 1 Kasım tarihleri arasında altı uzun gece boyunca kaydedilmiştir. Güneş’ten uzaklık sıralamasında dördüncü olan kayanın görüntüleri, 2020 karşı konumundan çok uzaklaşmamışken ve Dünya’nın göklerinde hala büyük ve parlak görünürken çekildi. Kullanılan 1 metre çapa ve 17 metre odak uzunluğuna sahip olan büyük teleskop aynı zamanda NASA’nın Apollo ay iniş görevlerini desteklemek için de kullanılmıştır. Neredeyse 30 saatlik bir görüntü işleme sürecinden sonra, veriler birleştirilerek Mars yüzeyinin bu dikkat çekici ve keskin görüntüsü elde edildi. Harita yaklaşık 45 derece kuzey enlemine kadar uzanıyor. Görsel verileri, aynı zamanda dönen bir küre ve dönen stereo görünümleri için de haritalandı. Mars’ın hayranları, bu küresel Mars haritasının işaretlenmiş haline bakarak Kızıl Gezegen’deki favori işaretlerini kolaylıkla seçebilirler.

Yarının görseli: ışıklı hafta sonu