APOD/NASA: Halka Bulutsusu Etrafındaki Halkalar

18 Ağustos 2021

Halka Bulutsusu Etrafindaki Halkalar APOD/NASA: Halka Bulutsusu Etrafındaki Halkalar

Halka Bulutsusu Etrafındaki Halkalar

Görsel Telif: Hubble, Large Binocular Telescope, Subaru Telescope; Kompozisyon & Telif: Robert Gendler

Açıklama: Halka Bulutsusu (M57), küçük bir teleskopla göründüğünden çok daha karmaşıktır. Kolayca görülebilen merkezi halka, yaklaşık bir ışık yılı genişliğindedir. Bu göz alıcı derin pozlama, ortak bir çaba ile üç farklı büyük teleskoptan alınan verilerle oluşturulmuştur. Bulutsunun merkezindeki yıldızdan çok daha öteye uzanan, parıldayan gazın döngüsel iplikçiklerini keşfediyor. Bu birleşik görsel, hidrojen tarafından yayılan kırmızı ışığı içeriyor. Aynı zamanda görünür ve kızılötesi ışığı da barındırıyor. Uzun gezegenimsi bulutsu olan Halka Bulutsusu, Güneş benzeri bir yıldızın evrimi sürecinde dış atmosferini fırlatması ve beyaz cüce yıldıza dönüşmesiyle oluşmuştur. Halka Bulutsusu, yaklaşık 2500 ışık yılı uzaklıkta, müzik takımyıldızı Çalgı (Lyra-Lir) yönünde bulunur.

Amatör Astronomlar: Lütfen Night Sky Network’ün anketine katılın