Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 26/10/20

26 Ekim 2020

Hayalet Bulutsusu

Hayalet Bulutsusu’nun Yansımaları
Görsel & Telif: Bogdan Jarzyna

Açıklama: Yıldızlardan ve tozdan oluşmuş bu yıldızlar arası bölgeden, herhangi bir şekil size doğru atlıyor mu? Yıldızların ışığını yansıtan sönük bulutlarla dolu olan bu mücevher, gece boyunca Kral Takımyıldızı’nda sürükleniyor. Dünya gezegenindeki mahallenizden çok uzaklarda bu hayalet gibi duran görüntüler, yaklaşık 1.200 ışık yılı uzaklıkta bulunan Kral Alevi (Cepheus Flare) moleküler bulut kompleksinin kenarında Samanyolu’nun düzlemi boyunca pusuda bekliyor. İki ışık yılından fazla bir genişliğe sahip olan bulutsu, diğer ürpertici canavarlardan daha parlaktır. Paylaşılan görselin alt tarafına görülen Hayalet Bulutsusu, VdB 141 veya Sh2-136 olarak da bilinir. Yansı bulutsusu içerisinde, yıldız oluşum sürecinin ilk aşamalarında çökmekte olan yoğun çekirdekleri anlatan işaretler var.

Yarının görseli: Venüs volkanı