Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 20/10/20

20 Ekim 2020

201020 Saturn and Jupiter over Italian Peaks Giorgia Hofer Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 20/10/20

İtalyan Zirveleri Üzerinde Satürn ve Jüpiter
Görsel & Telif: Giorgia Hofer

Açıklama: Satürn ve Jüpiter günden güne birbirine yaklaşıyor. Önümüzdeki iki ay boyunca her gece dışarı çıkıp kontrol ederseniz, bu iki parlak gezegenin gökyüzünde her gün daha da yakın olduğunu göreceksiniz. En son Aralık ayının ortasında, Büyük Kavuşum gerçekleşecek ve iki gezegen birbirinden sadece 0.1 derece uzaklıkta olacak. Dolunayın açısal çapının sadece beşte biri. Bu herhangi bir Büyük Kavuşum olmayacak. 1623 yılından beri Satürn (solda) ve Jüpiter (sağda) hiç bu kadar yakın olmamıştı ve 2080 yılına kadar da bu kadar yakın olmayacak. Bu gökyüzü olayını görmek bir hayli kolay, zaten iki gezegen gün batımından hemen sonra güneybatı yönünde görülebiliyor ve şimdi bile oldukça yakınlar. Görselde astrofotoğrafçı ve arkadaşı yaklaşık iki hafta önce, İtalyan Alpleri‘nde bulunan Tre Cime di Lavaredo‘nun (Lavaredo‘nun Üç Zirvesi) üzerindeki gezegen ikilisine bakarken görülüyor.

Takip et: Bugünkü, OSIRIS-REx uydusunun asteroit Bennu‘ya gidiş ve iniş denemesinin canlı yayını