Günün Astronomi Görseli (APOD/NASA) | 05/11/20

5 Kasım 2020

Avcı'nın Kemeri

Avcı’nın Kemeri’nin Kuzeyi
Görsel & Telif: Terry Hancock (Grand Mesa Gözlemevi)

Açıklama: Avcı’nın Kemeri‘nin hemen kuzeyinde kalmış bir gökyüzü manzarası olan bu kozmik sahne, parlak yıldızlar, yıldızlararası toz bulutları ve parıldayan bulutsular ile doldurulmuş. Samanyolu Galaksisi‘nin düzlemine yakın olan bu geniş bölgenin kapladığı alan, 5 derecenin altında veya yaklaşık olarak 10 dolunaydır. Bir yansıma bulutsusu olan ve mavimsi rengiyle dikkat çeken M78, sağ alt tarafta. M78’in renk tonu, sıcak ve genç yıldızların mavi ışığını yansıtan tozdan kaynaklanmaktır. Renkli bir karşıtlıkla, merkezden akan hidrojen gazının kırmızı parıltılı şeridi, c olarak bilinen sönük ancak geniş bir emisyon bulutsusunun bir parçasıdır. Sol üst kısımda, LDN 1622 olarak kataloglanmış koyu renkli bir toz bulutu, belirgin bir silüet oluşturuyor. M78 ve karmaşık Barnard İlmiği yaklaşık 1.500 ışık yılı uzaklıktayken LDN 1622 çok daha yakında. Gezegenimiz Dünya’dan yaklaşık olarak sadece 500 ışık yılı uzaklıkta.

Yarının görseli: uzaydaki pikseller